Boer zoekt vrouw of andere soorten dating de afspiegeling van de samenleving in ontbreken van wijsheid en liefde

Liefde kan niet zonder wijsheid. Wisdom kan niet zonder liefde. Wijsheid zonder liefde is liefdeloos denken. Een volgens Drost een van de gevaarlijkste vormen van domheid waartoe wij mensen in staat zijn.

Als de koppels van het programma boer zoekt vrouw een kleine afspiegeling is van de liefdes relaties in onze huidige samenleving is het er slecht mee gesteld. Ik zie opgebouwde muurtjes ontbreken van emotionele gevoelens en totaal geen poging om nader tot elkaar te komen

Als ik een dergelijk programma zie of mijn afgelopen dates bekijk ( ja ook ik ben ervaringsdeskundige ) ben ik heel blij met mijn huidige echte lest best relatie.

Veel vrouwen maar ook mannen stellen zich buitenshuis vooral onafhankelijk en zelfgenoegzaam op. Men mag vooral niet kwetsbaar zijn. Zij denken dat liefde een leuk extraatje in het leven is waar we evengoed zonder moeten kunnen. Dit echter is volgens filosoof Jan Drost een van de grofste en schadelijkste misverstanden die wij.ons zelf hebben aangepraat.

Liefde staat oneindig ver af van het misbruik maken van een in de ander ontdekte zwakheid. Liefhebben is bezorgd zijn om de ander haar zwakheid te hulp komen

Misbruik maken van een in de ander ontdekte zwakheid komt neer op psychopathie of narcisme.

Cupido weet met zijn pijlen onze zwakke plekken te raken.Het treft ons waar we verlangen naar het geven en ontvangen van liefde.

De zelfstandige mens wordt aldus Drost juist daar getroffen waar zij zich het best beschermd waande.

Muurtjes worden afgebroken en dat doet pijn. Liefhebben is weet hebben van elkaars zwakheid.

Het geweld van de liefde is teder.

Liefhebben is elkaars wonden verzorgen de beheersing opbrengen er geen zout in te strooien en elkaar geen verwijten maken als het bloedt of schijnt.

Willen wij zicht krijgen op een liefdesrelatie dan moet er een zo groot mogelijke openheid gerealiseerd worden voor de ander om te zijn wie zij of hij is.

Als het echter op moorden aankomt spreiden mensen een grote inventiviteit ten toon in een volgend blog ga ik verder in op de kleine moorden in een relatie.

Zonder twijfel en angst kan er geen tweede kristallisatie tot stand komen. Het gevolg is dat de liefde blijft steken in een betrekkelijk vrijblijvend en onbezorgd stadium.

Hoe rijker wij zijn in geluk hoe groter de angst deze kwijt te raken.Zonder liefde geen angst zonder angst geen liefde. Het begin van een relatie kan heftig en hartstochtelijk zijn omdat het vermengd is met angst. Dit kan soms bindingsangst zijn.

Maar jaloerse derden soms de volwassen kinderen kunnen de moeder verstikkend controleren en op mogelijke wijzen de relatie kapot maken en als ze narcistisch zijn scheppen ze daar groot genoegen in

Published by gerarddewandelman

Ik ben een man van 71 jaar oud. Ik hou van wandelen met vrouwelijke wandelpartners voor de gezelligheid. Ik heb uitgezaaide prostaatkanker en wil hierdoor iedere geïnteresseerde op de hoogte houden van het verloop en mijn activiteiten mijn ziekte en behandeling. Ik heb in mijn vorig leven een rechtenstudie en pedagogiekstudie aan de universiteit gedaan en afgemaakt. Gewerkt in de zorg, onderwijs en opleidingen. Momenteel geniet ik AOW en heb een fijne vaste wandelpartner die echter nog werkzaam is. In de weekends ben ik organisator van wandelingen voor de wandelsite.nl en ook hierover zal ik berichten. Zie ook mijn website www.wandelen.jouwweb.nl

Discover WordPress

A daily selection of the best content published on WordPress, collected for you by humans who love to read.

Longreads

Longreads : The best longform stories on the web

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Design a site like this with WordPress.com
Get started